Mebaline Llista de tractaments Prevenció del cruximent

Prevenció del cruximent

PREVENCIÓ DEL CRUXIMIENT

AMB SERGIY GLADYR (JUGADOR ACB) I MAURICI ALGUÉ (FISIOTERAPUETA SUZUKI MANRESA).

Agulletes és el nom col·loquial d'un dolor muscular anomenat dolor muscular d'aparició tardana, o dolor muscular postesforç d'aparició tardana acompanyat d'una inflamació muscular. Apareix com un dolor localitzat després d'un període d'exercici intens després d'un període mancat d'exercici.
El seu símptoma és un dolor intens i localitzat, que suposa una disminució de la mobilitat i la flexibilitat durant un període entre un i cinc dies, depenent de l'activitat i de l'historial previ de manca de pràctica d’exercici.
Hi ha nombroses teories sobre l'origen del cruiximent.

Existeixen algunes teories sobre el fonament de la miàlgia diferida:
. Microtrencaments de fibres musculars: aquesta teoria és la més acceptada per la comunitat científica; es basa en que el dolor muscular i la inflamació es produeixen pel nombre de microfibres trencades durant la pràctica de l'exercici.
. Temperatura incrementada localment als músculs: aquesta teoria en basa en que, durant la pràctica de l'exercici, el múscul s'escalfa i en algunes zones es produeixen «microlesions». Té certa similitud amb la teoria dels microtrencaments musculars i la comunitat científica està pendent de més investigacions sobre el tema.
. Acumulació d'àcid làctic: aquesta teoria, ja completament superada, esmenta que l'àcid làctic resultant de l'activitat metabòlica a les cèl·lules musculars acaba «cristal·litzant» provocant el dolor.
Existeixen altres teories que aporten explicacions a alguns efectes de la miàlgia, quedant sense explicar-ne d'altres.

TRACTAMENT
Podem dividir el tractament en 3 grups principals:
. Farmacològics, que empren tractaments amb anti-inflamatoris no esteroideics. Els resultats sobre els seus beneficis són molt confusos.
. Teràpies físiques / fisioteràpies: diverses modalitats de massatge, exercicis físics específics, crioterapia, ultrasons i fins i tot estimulació elèctrica.
. Dietètiques, que empren suplements nutricionals tals com les isoflavones (com poden ser les isoflavones de soja) i alguns olis procedents de peixos que s'han mostrat eficaços en el tractament. Encara queda molt per investigar en aquest camp.
*Altres teràpies: respecte algunes teràpies com l'oxigenació hiperbàrica s'està produint un debat científic en l'actualitat.

A continuació donem unes petites pautes que t'ajudaran a recuperar-te millor després de l'exercici físic.





1-.Estiraments: Estiraments: després de la pràctica esportiva hem de realitzar una sèrie d'estiraments, preferiblement passius, que ens ajudin a relaxar els músculs. Els estiraments passius són aquells que per realitzar-los necessitem una força externa, com seria la gravetat o un company.
2-.Rehidratar: Després de la pràctica esportiva has de recuperar el líquid perdut. Pots beure aigua o alguna beguda isotònica.


3-.

Fer massatge: Si comptem amb l'ajuda d'un professional (fisioterapeuta, massatgista, etc.) serà aquest qui ens ajudi a la recuperació amb un massatge relaxant.
Per aquest tipus de massatge podem fer servir productes d'efecte fred, com el COOL GEL, que minimitzarà els efectes del cansament, reduirà la inflamació i la rigidesa i incrementarà la mobilitat. D'aquesta manera, aprofitarem els beneficis de la crioteràpia per aconseguir el nostre objectiu.










4-. Electroteràpia: actualment molts esportistes, tant aficionats com professionals, compten amb un aparell d'electroestimulació portàtil. Podem utilitzar un programa de massatge relaxant o descontracturant
5-. Alimentació: encara que, com hem dit abans, queda molt per investigar en aquest camp, en nombrosos articles es recomana el consum de peix, fruits secs, soja, etc.



6-.Sauna: un dels efectes de la sauna és la transpiració que, a través de la pell, permet eliminar toxines i substàncies de desfet (àcid úric, àcid làctic, urea...). Després de realitzar un important esforç físic o mental, la sauna és un remei excel·lent. Actua sobre el sistema neuro-vegetatiu provocant un estímul sobre el sistema parasimpàtic.

 

Finalment, només recordar que el més important per la prevenció de l'aparició del cruiximent és la pràctica d'exercici regular i gradual.

 

CARRET DE COMPRA


El seu carret està vuit.

Accés clients